Alla inlägg under oktober 2007

Av Anna - 27 oktober 2007 14:25


Har du något favoritnamn som du haft sedan lång, lång tid tillbaka, och som du fortfarande anser vara lika fint?


Ett namn som jag tyckt om ända sedan jag var liten är namnet Amanda. Det är ett väldigt fint namn som jag inte lyckats tröttna på fastän jag har tyckt om det så pass länge. Men det namn som är storfavorit hos mig nu, och som varit det under flera år, är namnet Liv. Jag tycker att det är det allra vackraste namnet som finns och jag tröttnar aldrig på det. Jag tycker otroligt mycket om det namnet.  


Skriv gärna en kommentar och berätta om ditt favoritnamn; Har du haft det länge och finns det någon speciell anledning till att du tycker just det namnet är så fint?

Av Anna - 11 oktober 2007 18:12


Jag vill börja med att be om ursäkt till er läsare för att jag inte skrivit på så länge. Jag har nämligen inte haft tillgång till dator under en lång tid, men nu hoppas jag på att jag ska kunna uppdatera min blogg åtminstone lite oftare än jag kunnat göra den senaste tiden. Hoppas att det fortfarande finns några läsare kvar :)


Häromveckan fick jag ett alldeles nytt namn presenterat för mig, nämligen namnet Momo (uttalas Mommo). Det var en kompis till mig som nämnde en bok med namnet "Momo - eller kampen om tiden", där huvudpersonen heter just Momo. Till en början var jag lite osäker på om jag gillade det eller inte, men efter att ha känt på namnet ett tag så tror jag att jag gillar det. Det är ett väldigt annorlunda namn och jag gillar känslan i det.


Vanligast är namnet Momo bland tjejer, (det finns 11 tjejer i Sverige som bär Momo som tilltalsnamn), och även jag förknippar det mest som ett "tjejnamn" just på grund av att huvudpersonen i boken "Momo - eller kampen om tiden" är en tjej. Men det finns även killar som heter Momo. I Sverige är det 4 stycken killar som heter Momo som tilltalsnamn.


Vad har du för åsikter om namnet Momo? Skriv gärna en kommentar :)

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards