Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 25 mars 2008 11:36


Dagens tema tänkte jag skulle vara namn som passar både tjejer och killar. Här kommer en liten lista med sådana namn:


Timotej  

Love      

Timjan

Lo


Även om dessa namn kan bäras av både tjejer och killar, tycker jag dock personligen mest om dem som tjejnamn, men detta är ju en smaksak och upp till var och en att bedömma.




Av Anna - 24 mars 2008 19:30


Som ni säkert redan vet så går det trender i namn och namn som varit populära förr kommer ofta tillbaka och blir populära igen, även om det krävs cirka 80 år innan en större del av småbarnsföräldrarna kan fatta tycke för namnet igen.


Ett gammalt namn som jag tror kommer att bli populärt igen är Rut. Det är ett sött namn och jag tror att många föräldrar kan fatta tycke för det namnet. När Rut blir populärt igen är svårt att säga, men jag har redan sett några små nyfödda Rut i födelseannonserna så en comeback för detta söta namn är nog inte allt för långt borta.


Av Anna - 23 mars 2008 21:42


Många tycker att det är svårare att komma på fina killnamn än det är när det gäller tjejnamn. Två stycken som har detta problem är mina vänner Linda och Linnéa, som vill ha fler tips på killnamn. Därför har de bett mig sammanställa en lista på killnamn som jag tycker är fina. Så här kommer den listan L och L, till Er och till alla andra som också önskar tips på killnamn:


Vide

Lovin

Vidar 

Kasper

Gabriel

Valentin

Caspian

Imre

Birk

Julian

Nathanael

Johannes

Ted


Hoppas att ni hittar något ni tycker om :)

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards