Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 10 februari 2008 18:11


Läste en gammal artikel i Aftonbladet förut, om en familj som fått inte mindre än   3(!) tvillingpar på 6 år. Namnen de hade valt åt sina tvillingar var Tindra & Theo, Viggo & Meja och Troy & Enya. Tyckte att det var kul att se vilka namn de valt, speciellt eftersom många föräldrar väljer att "matcha" tvillingars namn, och även dessa föräldrar verkar ha tänkt i de banorna. De enda namnen som kanske inte är självklara matchningar är Viggo & Meja, men å andra sidan tycker jag att de namnen passar bra ihop, vilket också kan ha och göra med att båda namnen är relativt korta.


Du kan läsa hela artikeln på: http://www.aftonbladet.se/stockholm/article541108.ab


Av Anna - 10 februari 2008 00:30


När jag låg och slötittade på reprisen av "Plus" igår dök ett nytt namn upp - Virve. Jag hade aldrig hört det namnet förut - KUL med ett nytt namn!


Idag tänkte jag tipsa om lite ovanliga och vackra namn. För många kanske dessa namn känns lite för "vågade" för att ge som tilltalsnamn till sitt barn, men kanske kan något av dem passa som andranamn?

Här kommer en lista med namn:


Ros

Sol

Solstråle

Melodi

Snö

Av Anna - 1 februari 2008 16:25


Namnen Sigge och Lilly var de namn som ökade snabbast i popularitet bland de nyfödda under 2007 enligt Statistiska centralbyrån. Kanske kan namnet Sigges framgångar delvis bero på att artisten Håkan Hellströms son, som föddes i slutet av 2005, fick namnet Sigge Mio?


Andra namn som ökade mycket i popularitet under 2007 var Dante, Livia och Milton.

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards