Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 31 maj 2008 19:46


Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg för er som gillar att läsa om kändisars barns namn. Här följer en liten lista med kändisar och namnen på deras barn:


Martina Haag (författare) Jackson, Lucia, Dino, Diana

Sofia Helin (skådespelerska) Ossian

Emma Hamberg (författare) Ditte, Nåmi, Saga

Magdalena Graaf (författare, artist m.m) Isak, Carl Lancelot, Tristan von Avalon

Pernilla Wahlgren (artist) Oliver, Bianca, Benjamin, Theodor

Camilla Läckberg (författare) Wille och Meja

Jessica Almenäs (programledare) Jack

Lena Philipsson (artist) Noa Månfare och Saga

Rickard Olsson (programledare) Asta

Tilde de Paula (programledare) Elian, Zion, Naemi

Kajsa Ingemarsson (författare) Laura och Rosa

Petter (artist) Alfons och Lexus

Julia Dufvenius (skådespelerska) Tilde och Vide

Annika Lantz (komiker, radiopratare) Alice och Teodor

Per Gessle (artist) Gabriel Titus

Caroline af Ugglas (artist) Eddie-Lee och Otis

Izabella Scorupco (skådespelerska) Julia och Jakob

Anna Book (artist) Felicia, Antonio, Vanessa

Anders Lundin (programledare) Adrian

Lisa Nilsson (artist) Signe

Eric Gadd (artist) Leonora

Av Anna - 31 maj 2008 19:34


Idag vill jag tipsa om namnet Tind. Det är ett så oerhört fint namn. Jag fick upp ögonen för det när jag såg filmen "Elina - som om jag inte fanns", då en utav skådespelarna hette Tind. Enligt Statistiska centralbyrån är hon den enda i Sverige med detta namn. Förvånande tycker jag, med tanke på hur fint det är.

Av Anna - 30 maj 2008 17:22


Programledaren Linda Isacssons dotter har fått namnet Lykke. Kan det vara så att detta namn kommer att få ett uppsving nu när sångerskan Lykke Li har slagit igenom?


Jag läste för ett tag sedan att sångerskan Helen Sjöholms snart 1-åriga son heter Ruben. Min första reaktion var att det var ett roligt och spännande namnval. Det är ett väldigt ovanligt namn bland små barn, och därför är det extra kul att hon valt just det namnet. Även artisten Magnus Uggla har en son som heter Ruben (12 år gammal).  

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards