Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 17 januari 2008 18:29


I tisdags släpptes listan över vilka namn som varit populärast under 2007, och hör och häpna: Emma föll ned från förstaplats till en femteplats, medan Ella, som låg på plats nummer elva 2006, har klättrat upp till tredjeplats! Och för er som inte minns det så skrev jag ett inlägg i höstas där jag förutspådde att Ella skulle vara det nya Emma. Men att det skulle ske redan under det året som jag skrev det förvånar mig faktiskt, särskilt då Emma legat i topp i så oerhört många år. Men att förändringens vind blåser i namntoppen tycker jag är otroligt kul, för visst är det väl roligare med en namnlista där det händer något, än en som ser likadan ut år efter år?

 

Högst upp i toppen på flickornas lista ligger nu Vilma, som 2006 hade en sjundeplacering. Andraplatsen gick till Maja, som även hade denna placering under 2006.

På pojkarnas lista är det William som regerar i toppen (som hade en tredjeplacering under 2006), tvåa är Elias (fyra på listan 2006) och tredjeplaceringen gick till Oskar (tvåa under 2006).

 

Några ovanliga namn som gavs till de nyfödda under 2007 var Meron, Tuna, Fedra, Liinalynn och Linnie bland flickorna, och Wilfrid, Viqtor, Yoel och Uballe(!) bland pojkarna.


Och så en ny upptäckt:

Att Johnny Depp och Vanessa Paradis dotter heter Lily-Rose, visste jag sedan innan, men att hon hette Melody i andranamn fick jag reda på alldeles nyligen. Ett härligt namn tycker jag, och även Lily-Rose är ett sött namn. Förövrigt heter även programledaren Rickard Sjöbergs dotter Lilly Rose (då med två L i Lilly och Rose som andranamn). Andra Lilly:s i kändisbabyvärlden är sångerskan Jennifer Browns dotter Lilly och sångerskan Anna Sahlins dotter Lily Evita.

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards