Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 30 juni 2008 21:58


Den föredetta Bolibompa-programledaren Ylva Hällén har en son som heter Ivar. Ett fint namn tycker jag. Jag gillar det.

Av Anna - 25 juni 2008 20:09


Det finns många namn som har ändelsen "ia". Här nedan följer en lista med några namn med denna ändelse:


Cecilia

Emilia

Felicia

Olivia

Ofelia

Tilia

Milia

Mia


Av Anna - 19 juni 2008 20:04


Jag fick en önskan från Lovisa som ville veta vad namnen Stefan och Marie betyder, och därför finner ni här nedan två länkar där ni inte bara hittar betydelserna, utan också fakta om namnens ursprung m.m Där kan ni även söka om det är något annat namn ni vill veta betydelsen på. Sidan har dock endast information om ett begränsat antal namn. Vad jag har fått uppfattningen om så är det de vanligaste namnen som finns representerade.


Marie: http://www.alltforforaldrar.se/svenskanamn/visa/15098/marie

Stefan: http://www.alltforforaldrar.se/svenskanamn/visa/15685/stefan

Av Anna - 18 juni 2008 22:19


Hittade ett till nytt namn alldeles nyss:

Hermine


Jag tänker mest på Hermione från Harry Potter, men jag har inte bestämt mig än för om jag gillar det eller inte.


Vad tycker ni?

Av Anna - 18 juni 2008 18:27


Här är några namn som jag tills för några dagar sedan aldrig hade hört förut:


Tella

Mion

Kannika


Av dessa gillar jag Tella mest. Kannika var ingen favorit hos mig.


Vad tycker ni? Kommentera!

Av Anna - 17 juni 2008 10:50


Vad tycker ni om namnet Theophile? (alt. stavning Theophil/Theofil, m.fl.)

Har inte varit så förtjust i namnet tidigare men nu börjar jag tycka att det är ganska sött. Har gillat Theodor sedan tidigare men det börjar bli väldigt, väldigt vanligt nu känns det som, om man ser till de yngre. Därför kan det vara kul med något lite ovanligare namn, som exempelvis Theophile.


Så vad tycker ni? Skriv gärna och kommentera!


Av Anna - 16 juni 2008 23:01


Upptäckte ett nytt namn idag i eftertexterna av den franska filmen "Fjärilen i glaskupan", nämligen Fiorella. I Sverige har 25 stycken detta namn som tilltalsnamn.

Av Anna - 15 juni 2008 17:47


Idag tänkte jag ge plats åt dessa fyra namn:


Bland flicknamnen Alpha och Disa, och bland pojknamnen Imre och Lovin (de två sistnämnda har jag redan tipsat om en gång förut, men det är två otroligt fina namn så de tåls att tipsa om igen).


Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards