Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 24 september 2008 17:27


Varje år sammanställer Statistiska Centralbyrån en topp-100-lista över vilka flick/pojknamn som varit populärast att ge till de nyfödda under det gångna året.


Jag tänkte att jag skulle lista mina fem favoriter bland de namn som fanns med på listan 2007.


Bland flicknamnen är det dessa:


Liv

Agnes

Sigrid 

Ronja

Selma


...och bland pojknamnen dessa:


Vidar

Isak

Casper

Theodor

Noah


Vilka är era favoriter?



Av Anna - 24 september 2008 16:52


Dagens namntips är Ronja. Ett väldigt fint namn!

Av Anna - 14 september 2008 15:14


Dagens namntips är Mira. Ett jättefint namn tycker jag!

Av Anna - 7 september 2008 16:11


Här är ytterligare några namn som jag kunde läsa om på familjesidorna i lördags i min lokaltidning:


En Hilda hade fötts, och Meja hade blivit storasyster till en liten Ville. Även Thea hade blivit storasyster, men till en Saga.


En Cornelia hade fyllt år, och det hade även Alva gjort. Också Agnes hade firat sin födelsedag.


Jag gillar alla dessa namn, men mina favoriter bland dessa är nog Agnes, Hilda och Cornelia. Men frågar du mig imorgon kanske jag har en annan åsikt. Det finns så många fina namn, och det är alltid svårt att välja vilket som man gillar bäst.

Av Anna - 3 september 2008 12:35


Som jag skrivit innan brukar jag läsa födelseannonserna i min lokala tidning, och det här är lite vad jag kunnat läsa om den senaste tiden:


En Ingrid har fötts, vilket är ett namn som jag tycker är jättesött. Även en liten flicka vid namn Juni och en liten pojke vid namn Walther har kommit till världen.   


Läste även om en Gunnar som fyllde 1 år, vilket ju var ett väldigt ovanligt namn till en liten pojke. Hans tvillingsyster hette Ella.


En Hugo har döpts och en Noel har fyllt 4 år, och han hade en syster vid namn Alina.



Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards