Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 31 januari 2009 22:39


Idag har Ivar och Joar namnsdag. Två fina namn tycker jag.

Av Anna - 30 januari 2009 11:06


Förra veckan träffade jag en söt liten pojke på 1 ½ år som heter Teddy. Hade inte träffat någon med detta namn förut, men denna lilla Teddy passade verkligen i sitt namn, han var en Teddy helt enkelt.


Vad tycker ni om namnet?

Av Anna - 29 januari 2009 18:56


Även Sarah kommenterade ett inlägg här nedan och berättade om en Alvida som hon känner. Hade aldrig hört namnet innan, men jag tycker det var fint.

Vad tycker ni?


Av Anna - 29 januari 2009 18:02


Jenny kommenterade ett utav inläggen här nedan och berättade om hennes kompis släkt, som hade många ovanliga namn. Och jag kan inget annat än att instämma! Här är några av namnen hon nämnde som jag aldrig hört förut:


Tigra (tjej)

Lotus (kille)

Ocke (kille)

LiljaLi (tjej)

Spartakus (kille)


Tre av släktingarna hette även Mi, Smilla och Li. Dessa namn gillade jag bäst.


Är det något av namnen ni gillar?


Av Anna - 29 januari 2009 14:53


Jag tycker det är roligt att se hur ett namn kan växa med personen som bär det. Ett namn som man inte alls tyckt om innan, kan helt plötsligt bli jättefint om man möter en person som man tycker mycket om, och som bär detta namn. På samma sätt kan man tycka illa om något namn på grund av någon person som man ogillar som bär ett visst namn. Det blir nästan som att man förknippar ett namn med en känsla. En del är positiva, en del negativa och en del neutrala.


Ett exempel på ett namn som jag ändrat uppfattning om är namnet Nova. Förut tyckte jag inte särskilt bra om detta namn, jag tyckte inte att det var fult, men jag gillade det inte speciellt mycket. Men sedan mötte jag en alldeles underbar liten tjej på 2 ½ år med detta namn, och tack vare henne tycker jag nu att Nova är ett jättefint namn.


Har ni något namn som ni ändrat uppfattning om?


Av Anna - 29 januari 2009 14:20


För ett tag sen hörde jag om en tjej som heter Viska. Hon är ensam i hela Sverige om detta namn.


Vad tycker ni om namnet?


Av Anna - 29 januari 2009 13:57


Idag träffade jag två små fickor på 1 år som heter Noelle och Nova. Träffade även en pojke på 2 år som heter Wiggo.

Av Anna - 28 januari 2009 20:42


Här är några namn på syskonpar som jag hört om/träffat nyligen:


Mikaela & Emelie

Oliver & William

Nathanael & Vincent

William & Nova

Ella & Oliver


Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards