Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 28 november 2008 14:57


Hörde om en flicka som heter Ellie för några dagar sedan. Det var ett nytt namn för mig. Tycker det är ett sött namn! Träffade även en flicka vid namn Elle för inte så länge sedan, men jag gillar Ellie bättre. Vad tycker ni?

Av Anna - 26 november 2008 15:23


Idag träffade jag en liten 2-årig tjej som hette Inez. Vad tycker Ni om namnet? Känns som namnet nästan bara funnits hos äldre tidigare, men att det nu börjat komma mer och mer bland de yngre. Vet även en tjej i 8-årsåldern som stavar Ines.

Av Anna - 26 november 2008 15:20


Jag träffade ett tvillingpar med namnen Hannah och Noah. Jättefina namn båda två, tycker att de passar bra ihop. Fint att båda namnen slutade på bokstaven H.


Känner ni till några tvillingpar, och vad heter de isåfall?

Av Anna - 18 november 2008 16:29


Träffade på en liten tjej som hette My i förra veckan. Vad tycker Ni om namnet?

Av Anna - 8 november 2008 12:11


Idag läste jag i tidningen om en liten Vilgot som hade fötts.

Vad tycker Ni om namnet?

Av Anna - 5 november 2008 15:47


I början av september blev artisten Håkan Hellström pappa för andra gången, och nu läste jag i en artikel att sonen fått namnet Julius. Håkan hade sedan tidigare sonen Sigge, som snart fyller 3 år.


Vad tycker ni om namnen? Har ni en favorit? Namnen är ju väldigt olika, så själv har jag svårt att säga vilket jag tycker mest om. De är båda fina på olika sätt.

Av Anna - 2 november 2008 17:18


Läste om en liten tjej som hette Siri i tidningen. Vad tycker ni? Jag tycker att det är ett sött namn, även om jag gillar Sigrid bättre.


Ett annat namn som jag nyligen hört, men på en liten pojke, är Alexis. Det kan ju vara ett alternativ till Alexander eller Alex som ju är betydligt vanligare namn.



Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards