Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Anna - 6 juni 2008 23:53


Jag har fått ett önskemål om att jag ska hjälpa till med namnbetydelser på olika språk, och Självklart gör jag då det!


Jag kan börja med att tipsa om ett inlägg som jag gjorde den 27 juli förra året, där jag skrev om namn som jag tycker har fina betydelser. Sen har jag även hittat en jättebra sida på Internet som heter Babycenter. Där kan man söka efter en betydelse, och få fram mängder av namn på olika språk som har just den betydelse man är ute efter. Adressen till denna sida är: http://se.babycenter.com/babyname. Bläddra ned till den sökmotor som finns nästan längst ned på sidan. Där kan ni skriva i den betydelse ni letar efter, men glöm inte att skriva på engelska, annars får ni inte fram ett enda namn.


Hoppas att dessa tips kan vara till någon hjälp. Jag lovar även att återkomma med ännu ett inlägg där jag tipsar om namn som jag tycker har fina betydelser. Lycka till!


Ps. Har ni fler önskemål om vad ni vill läsa mer om här? Skriv en kommentar eller maila mig på morgondimma@hotmail.com

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är roligt med namn?
 Ja absolut!
 Nej, namn intresserar mig inte.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards